Det med färg är väldigt spännande hos djur - bara en sådan grej som att en av våra hönor nu börjar lägga sina gröna ägg :)

Äggen är otroligt vackra och nu är det allt mer ljus ute så det börjar sakta men säkert läggas lite. Denna vecka har de gett oss 16 fina, ägg med orangegula gulor.




Ytterligare en rolig grej - Nu i veckan avslutade jag även min uppfödarutbildning hos SKK. En utbildning som varit väldigt spännande och rolig att gå - ärligt talat inte så svår men ändå givande!
Mycket av det kring genetik och avel har jag läst in mig på en hel del innan - av egenintresse lixom.

Men nu kan vi iaf lägga in bannern som utbildande uppfödare på hemsidan, FB och ...  :)

Jag gillar verkligen utbildning och det finns en annan - på distans... kanske det blir en till :)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Lägger ned hemsidan i december

24,4kg