Lägger ned hemsidan i december

 Idag har vi tagit ett beslut – hemsidan kommer läggas ned i december…. Vi betalade 2000kr (ungefär) för ytterligare ett år i december förra året – & jag är så otroligt trött på One.com & deras hemsidor, hela tiden kommer mail om förändringar & att jag helt enkelt mellan gångerna inte kommer ihåg HTMLkodningen som ska till för att göra snygga sidor.


En hundsida på FB & en blogg får räcka framöver!
Jag skriver så otroligt lite i perioder & sedan kommer ett ryck med massa inlägg – så det är gott nock.
Att skriva kring de olika kullarna vi planerar & väntar är bra dokumentation för mig själv, både nu & att återkomma till i framtiden. Ibland kan jag känna att det blir en repetition från vad jag skrivit innan – men det är lite så det är, en dräktighetsdagbok kommer att följa ett visst mönster om allt går som det ska – & det vill vi ju!



Valpkullen vi väntar nu är H-kullen
Inavelsgraden är 1,2 % beräknat på 5 generationer.

Att det är en inavelsgrad på 1,2% betyder i denna stamtavla att det i femte generationen finns hundar som är släkt.

Dis & Beppe


STAMTAVLA

 

Dis är idag inne på dräktighetens 29-30dygn livmodern har börjat växa & ökar i storlek.. Embryona går nu under denna femte vecka in i det man kallar fosterstadiet.   



I början av den femte veckan räknar med att fostrets storlek är ca 17 mm stora & man kan nu skilja på bak- & framben. Den första benbildningen börjar synas i till exempel över & underkäke. Ögonen syns tydligt & man anar öronens plats. Könsorganen & de båda spenraderna börjar bildas. Tassar börjar ta form. Nu händer det grejer & det går fort!

Imorgon tänkte vi börja fota lite och se om man kan se utveckling på magen :)

BeeBronx Dis - dygn 25

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

24,4kg